2014年2月24日星期一

與年輕朋友說轉工

與年輕朋友說轉工
2014/2/24Marbo-Blog︰年輕朋友晴晴很上進,最近為了轉工而有點拿不定主意,留言與Marbo商量,筆者一方面感謝朋友的信任,一方面亦覺責任重大,縱不才仍盡力去幫忙分析,希望朋友最後可以做個精明的決定。以下有關對話,筆者再感謝朋友雅量不棄與眾分享經驗。

晴晴︰「考過一次筆試,過了兩次面試後,收到一公營機構的offer,正諗緊轉唔轉好?人工10%加幅,benefit比現時多。但我擔心公營機構進去後,日後人工加幅不知會如何?新工作是contract制,我又擔心萬一唔續約,點算?萬一我唔想做落去,轉返私營,會唔會好困難?被歧視?偶像,您見多識廣,經驗豐富,我想聽聽您的意見。P.S.︰一次筆試,兩次面試,感覺很有挑戰性!」

Marbo︰「恭喜先!真係叻女!我對現時公營機構情況不夠update,知道的是out了點點,請注意!第一,據我所知,一般而言,合約制是大勢,好難有長約,有說以後可能可以轉去長約,不過不容易,預左年年續,有一定壓力,不過,私人工又有咩『保障』呢?你可以諗真啲丫!第二,做落人工點同前途如何,你應該問吓顧主,覺得可以考慮先做一兩年,實際睇清人事同形勢再決定以後點。根據你以前嘅講法,入政府係你理想,咁,呢間係唔係近磅呢?要你自己先知,又有無可能日後轉去『理想政府工』呢?要搞清楚。定係等一等考你心中嘅政府工呢?

拿,做野係講際遇,做過公營亦可以係入翻私營嘅selling point,一切睇你事業運,係唔係?而家無法判斷,唔做會唔會後悔?係就拿出勇氣吧!最多做半年review,唔掂走人仲可以當放左個長假,又或者到時sell自己理解左公營機構運作,所以比只有私營experince嘅更有『多角度思考能力』囉!路係人行出來的,凡事都可以靈活處理,無話一定模式嘅,係唔係?」

晴晴︰「多謝您成日都鼓勵我呀!我都唔係叻,in terms of 人工,大把同我同age嘅高過我。佢地有commission又跑數,但我唔鍾意呃人或者為左自己咁功利。當然,錢冇人嫌多,只係睇我追求嘅係咩生活,我都明白嘅。就算做左公營機構,我都要不停improve自己,會再考更高嘅position!哈!有D人覺得E+嘅年輕人轉工轉得快,唔穩定。但的確,向上流嘅機會係比以前少,如果我留係度,title可能升左,但變動唔會太大。同時,我地呢一代係急進少少嘅。哈哈哈!

最近,我都有追韓劇(睇完要抽離,^^世上冇咁唯美),自學緊韓文,好有趣,認識左D韓國人,我教佢cantonese佢教我korean,好慶幸我一出世就講幾乎係最難嘅語言。我覺得能夠學一種新語言,可以聽講讀寫都master到,仲可以native,好勁架!」

Marbo︰「事實係叻女,唔駛謙!人比人比死人,世上又何來兩個你呢?無兩個你又點比較呢?係唔係?人地搵錢有人地搵,你生活有你生活,當然,講歸講,我都一樣會同你有同樣心理,因為我都只係凡人,不過見多左,『奶得野多人自醒』,學精左啲咁啦!唔,睇你都係想去試架喇,我都話係咁!不過未見你下決心前,唔想影響你。拿,先做一年,一年內睇吓點,再考試上去。你係天生考試精,有心有力果隻,其實政府工(即係可以靠考試升職果類)幾啱你。哎!趁後生搏吓啦!唔通到我咁嘅年紀先尼料咩?社會都唔比機會我地啲老野啦!你試吓sendcv填咁嘅年紀啦!你就明喇!所以,年輕人,唔好妄自菲薄!.

向上流動難左?幾時都難架啦!流上左果個出尼威,你迷覺得佢易囉!死左果個唔通仲出尼攞條屍比你班友鞭咩?傳媒啲野,為左收視,成日搞野,都明啦!客觀講野?一定跌紙人數少啦!其實,你無睇到我地果個年代死左果班嗟(因為死左當然睇唔到)!我地嘅年代,即係而家年輕人認為易do嘅年代,唔係鬼佬一定升唔到上去最高果浸,永遠都係阿二阿三嘅阿二阿三。咁,中國人點變鬼佬呢?整容+漂白,係唔係好灰?好似Michael Jackson咁?Thats why he did it!強如佢都走唔甩,只不過又有邊個估計到時移勢易,而家美國黑人係最hit囉,歌影視體軍連總統都出埋!

呢樣只係講明時運,你又點知你唔係?將來你啲細路一樣同你講你地以前好撈過佢地!無他,見人已知之事,係人都見到人地容易,正如你今日睇翻尋日個市,乜唔易炒咩?幾多點上落都知啦!咁明日呢?自己面向未知數,當然是徬徨,感到困惑,好多老野話同年輕人講唔掂,又或者相反,都係同一道理,你參透了就明白了。

語言真係好奇妙又有趣,我都好鍾意,只係限於資質,能力有限,只可以說是知少少啦!唔緊要啦!又唔係同人比咩,自己開心迷得囉,係唔係?最近煲劇,睇左神探狄仁傑(1)-(4)輯,一輯40集倒啦,哇,好正喎!必睇囉!我們的對話很有意思,可否讓我行文出blog與大家分享?」

晴晴︰「ok呀!e+我個腦成日都係韓文同韓劇。哈哈!」

Marbo
溫馨啟示︰
Marbo Blog「隨意網」Xuite總部經已開張,歡迎蒞臨以下網址賜教及留言︰http://blog.xuite.net/marbomarbo/hkblog 
本文插畫︰古斯塔夫皓珀Gustave Courbet 名畫「少女與海鷗」Mädchen mit Möwen’. Wikimedia Commons.